گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

پایش محیطی سرنا

  • استخراج داده‌های محیطی، شامل دما و رطوبت، در نقاط مد نظر توسط سنسورهای محیطی
  • ارسال داده‌های تجمیعی توسط درگاه ارتباطی به سرور مرکزی از بسترهای متنوع ارتباطی
  • دریافت گزارش‌های نموداری و جدولی و دریافت هشدارهای محلی و سراسری توسط سامانه مرکزی و درگاه ارتباطی
پایش محیطی سرنا
راهکار پایش محیطی، سرنا، به منظور کنترل و نظارت پارامترهای محیطی برای محیط‌های حساس، همانند محل انبارش غذا و دارو اتاق سرور، توسعه و ارائه شده است. عملکرد راهکار سرنا بر پایه مفهوم اینترنت اشیاء و با استفاده از بستر نرم‌افزاری شرکت کاوشکام آسیا است. در این سامانه پارامترهای محیطی دما و رطوبت توسط حسگرهای قرار داده شده در محیط اندازه‌گیری شده و توسط درگاه ارتباطی (Gateway) طراحی و تولید شده توسط شرکت کاوشکام آسیا در بسترهای متنوع ارتباطی برای نرم‌افزار مرکزی ارسال می‌گردد. اطلاعات دریافت شده در نرم‌افزار مرکزی تجمیع، تحلیل و در قالب گزارش‌های متنوع و یکپارچه به کاربر قابل ارائه خواهد بود. 
دستیابی به الزامات GSP:
با تهیه نقشه دمایی از محیط و استقرار سنسورهای محیطی می‌توان در هر لحظه از تغییرات دما و رطوبت محیط اطلاع داشته و با امکانات در اختیار و اقدامات اصلاحی در اختیار، کلیه استانداردهای و الزامات GSP را برآورده نمود.
کاهش هزینه مدیریت انبار:
با استفاده از راهکار پایش محیطی سرنا، می توان کلیه انبارهای نگهداری کالا را به صورت مجتمع، بلادرنگ و برخط مدیریت نموده که این امر موجب کاهش هزینه نیروی انسانی بکار گرفته شده جهت نظارت بر وضعیت انبار خواهد گشت.
افزایش کیفیت نگهداری کالا:
با فعال‌سازی سیستم اعلام هشدار سامانه پایش محیطی سرنا می‌توان به صورت محلی در سطح انبار و یا به صورت سراسری از طریق سامانه و یا پیامک از رویدادهای اتفاق افتاده در پارامترهای محیطی انبار مطلع شده و اقدامات لازم انجام گیرند.
ایجاد زیرساخت مقیاس‌پذیری توسعه کسب و کار:
با استفاده از سیستم پایش محیطی سرنا، امکان یکپارچه‌سازی مدیریت انبارها به صورت مرکزی فراهم می‌گردد، در نتیجه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای با استفاده از این راهکار با هزینه بسیار کمتر و سرعت بالاتر قابل انجام بوده که این امر به تسریع رشد سازمان‌ها کمک قابل توجهی خواهد نمود.
Half Cylander Button

بخش‌های راهکار پایش محیطی سرنا:

شرکت کاوشکام آسیا تا کنون 4 نسل از محصولات پایش محیطی خود را به صورت تجاری ارائه نموده و راهکار سرنا در بیش از 50 محیط انبارش در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت کاوشکام آسیا همواره تلاش نموده در طول این مدت کیفیت محصولات و خدمات خود را تا حد ممکن افزایش دهد. نسل جدید این محصولات قابلیت اتصال هم‌زمان به 4 سنسور دما و رطوبت و ارتباط با سرور مرکزی از بسترهای ارتباطی متنوع را فراهم می‌نمایند.
پایش محیطی سرنا
پایش محیطی سرنا
نرم‌افزار پایش محیطی سرنا نیز همانند سایر نرم‌افزارهای شرکت کاوشکام آسیا بر پایه‌ی بستر اینترنت اشیاء کاوشکام توسعه داده شده است. این نرم‌افزار در حال حاضر توسط بیش از 50 سازمان در حال بهره‌برداری بوده و مدیریت محیط‌های حساس، همانند انبارهای نگهداری کالا و اتاق‌های سرور توسط این سامانه انجام می‌گردد. امکانات ارائه شده توسط این‌ نرم‌افزار شامل مدیریت کاربران و دستگاه‌ها، دریافت گزارش‌های جدولی و نموداری و تعریف هشدارهای متنوع به ازای هر سنسور دما و رطوبت جهت ارسال در بسترهای متنوع می‌گردد. 
Half Circle Button
Support Icon

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

با کارشناسان ما در تماس باشید

مشتریان ما

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
نقش اول کیفیت (ناک)
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس
مرکز تحقیقات مخابرات ایران
شرکت گلرنگ