گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا

عوامل موثر بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG

07 اردیبهشت ، 1401
تیم تحقیقاتی کاوشکام
0 کامنت

عوامل موثر بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG باعث شده است تا مشتریان به دنبال دلایل این تفاوت‌ها باشند. دستگاه نوار قلب با توجه به تنوع تعداد برندهای حاضر در بازار دارای قیمت‌های متفاوتی است. لازم است در هنگام خرید بدانید چه عواملی می‌توانند تاثیرات بسزایی بر قیمت دستگاه ECG داشته باشند.

از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به انواع برند، تعداد کانال‌های دستگاه، عدم حضور یا نبود دستگاه‌های جانبی مرتبط و ... اشاره کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از این عوامل تاثیرگذار به دست آورده و بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. شرکت کاوشکام آسیا مفتخر است در این مقاله شما را برای شناخت بیشتر این محصول همراهی نماید.

دستگاه نوار قلب و عوامل موثر در قیمت آندستگاه نوار قلب و عوامل موثر در قیمت آن

دستگاه نوار قلب

قبل از آن که از عوامل تاثیرگذار در هنگام خرید دستگاه سخن بگوییم بهتر است با عملکرد کلی این دستگاه نیز آشنا شده و بر آن مروری داشته باشیم. امروزه با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی در تمام جهان، نیاز به دستگاه نوار قلب شدت یافته است.

در این میان شرکت‌های خارجی و داخلی بسیاری برای ساخت این دستگاه اقدام نموده‌اند. در حقیقت این دستگاه با اندازه‌گیری فعالیت الکتریکی قلب می‌تواند مشکل را با توجه به نمودار ترسیم شده به پزشک نشان دهد. تا وی بتواند درمان را آغاز نموده و مانع از بروز خطرات احتمالی شود. این دستگاه با توجه به الکترودهای متصل شده خود به چست لیدها می‌تواند امواج الکتریکی را به قلب انتقال داده و نمودار امواج و قله‌های دریافت شده را رسم می‌کند. سپس توسط چاپگر به کارشناس مربوطه ارائه می‌دهد.

اجزای اصلی دستگاه نوار قلب ECG

لازم است بدانید هر دستگاه نوار قلب ECG از تجهیزات ضروری همچون؛ اتصالات، باتری، پرینتر برخوردار می‌باشد. این 3 مورد در تمام نسخه‌های دستگاه با برندهای متفاوت وجود دارد. ممکن است اشکال آن‌ها متفاوت باشد یا توسط ارتباط دیگری حضور این موارد برقرار شده باشد.

اتصالات دستگاه شامل الکترودهایی است که به چست لیدها متصل می‌شود. کابل متصل به لیدها عمدتا 3، 6 و 12 کاناله می‌باشد. در حقیقت 10 الکترود از دستگاه خارج می‌شود. که در حقیقت 6 الکترود به ناحیه قلب وصل شده و 4 تای دیگر به دست و پاها وصل می‌شود. و در مجموع تعداد 12 لید را با هم تشکیل می‌دهند.

از قسمت باتری اگر بخواهیم برای شما بگوییم جالب است بدانید این دستگاه هم با برق شهری کار می‌کند و هم دارای باتری قابل شارژ می‌باشد. همچنین این دستگاه شامل پرینتری می‌باشد که نمایش ترسیم شده نمودارها را بر روی کاغذ به صورت سیاه سفید و یا رنگی بر عهده دارد.

اجزای دستگاه نوار قلب ECGاجزای دستگاه نوار قلب ECG

قیمت دستگاه نوار قلب ECG

با توجه به آن که اطلاعات خوبی از دستگاه نوار قلب ECG به دست آوردید؛ وقت آن است تا بر عوامل موثر بر تغییر قیمت دستگاه نیز توجه لازم را داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به علت‌های ذیل اشاره نمود. همچون؛

برند دستگاه

دستگاه نوار قلب ECG امروزه در بازار جهانی با برندهای متفاوتی همچون؛ زونکر، کرول، فیلیپس، ولش آلن، فوکودا، نیهون کدن و ... وجود دارد. که هر کدام ساخت کشورهایی چون آلمان، آمریکا، هلند، کره و ... می‌باشند. البته به همت مهندسان داخلی توانسته‌ایم برندهایی همچون یاشام، سعادت، اوس سینا و ... را نیز برای دستگاه نوار قلب تولید کنیم. که به مراتب با حذف واسطه‌ها قیمت به نسبت بهتری به مخاطبان ارائه شده است.

تک کاناله و چند کاناله بودن دستگاه

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG تک‌کاناله و یا چندکاناله بودن دستگاه می‌باشد. در ادامه به تفاوت تک کاناله و چند کاناله بودن دستگاه نوار قلب خواهیم پرداخت تا به صورت جامع و کاملی از تفاوت آن و تاثیر بر قیمت دستگاه بیشتر آشنا شوید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تفسیر نوار قلب ( ECG یا EKG)

آشنایی با انواع دستگاه نوار قلب

تفاوت دستگاه اکو با دستگاه نوار قلب

حضور یا عدم حضور پرینتر و دستگاه های جانبی

در صورتی که دستگاه از این گزینه بهره مند باشد یا قابلیت انتقال اطلاعات به کامپیوتر را داشته باشد ممکن است افزایش یا کاهش قیمت دستگاه را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

جزئیات دستگاه شامل ثبت اطلاعات بیمار، ساعت و زمان

برخی از دستگاه ها دارای ثبت اطلاعات بیمار همچون؛ نام، سن و ... می‌باشند. علاوه بر آن دستگاه می‌تواند زمان و تاریخ دقیق نوار قلب را به همراه جزئیات دیگر به خوبی ثبت کند. این گزینه می‌تواند تاثیر بسزایی بر قیمت دستگاه برای شما داشته باشد.

تاثیر میزان نگهداری شارژ باتری بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG

در برخی از دستگاه‌ها مدت زمان نگهداری باتری متفاوت است. برای مثال یک دستگاه 5 ساعت شارژ داشته و دیگری ممکن است متفاوت باشد. این تفاوت یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG می‌باشد.

امکانات جانبی دستگاه نوار قلب ECG

بهره‌مندی از امکانات جانبی همچون ذخیره اطلاعات بر روی حافظه جانبی و قدرت انتقال آن به کامپیوتر  می‌تواند بر قیمت نهایی دستگاه نوار قلب ECG تاثیر بسزایی داشته باشد.

موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG می‌باشد. ممکن است با توجه به روند صعودی تولید دستگاه‌ها عوامل دیگری بر قیمت دستگاه تاثیر به سزایی بگذارد. بهتر است قبل از خرید تمام موارد و شرایط را بررسی نموده و با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب نمایید.

عوامل موثر در قیمت دستگاه نوار قلب ECGعوامل موثر در قیمت دستگاه نوار قلب ECG

تفاوت تک کاناله و چند کاناله بودن دستگاه نوار قلب ECG

سوال ضروری که برای مشتریان در هنگام خرید پیش می‌آید تک کاناله و یا چند کاناله بودن دستگاه است. یک نظر همه آن‌ها به دنبال تفاوت‌ها و تاثیر این مورد بر عملکرد و قیمت آن هستند. لازم به ذکر است دستگاه تک کاناله می‌تواند ناهنجاری‌های قلبی، پاسخ بدن بیمار به مصرف دارو، آشکار نمودن تغییرات در عملکرد قلب و ... را تشخیص دهد.

این سبک از دستگاه‌ها فقط فعالیت الکتریکی قلب را به صورت دستی و اتوماتیک ثبت می‌کنند. بر خلاف آن‌ها دستگاه‌های چند کاناله علاوه بر عملکرد مشابه مثل تک کاناله‌ها؛ آن‌ها می‌توانند عملکرد دو لید را به صورت همزمان ثبت نمایند. که این مورد باعث سهولت در تفسیر آزمایش و دقیق‌تر شدن تشخیص می‌شود. به همین علت این مورد تاثیر بسیار زیادی بر قیمت دستگاه خواهد داشت.

کاوشکام آسیا؛ ارائه دستگاه نوار قلب ECG با قیمت مناسب

در این مقاله سعی شد به معرفی عوامل موثر بر قیمت دستگاه نوار قلب ECG پرداخته شود. اکنون شما می‌دانید چه عواملی می‌توانند تاثیرات بسزایی بر هزینه دستگاه برای شما داشته باشند. شرکت کاوشکام آسیا با دارا بودن کادری متخصص و متعهد توانسته است بهترین‌ها را برای شما فراهم آورد.

از محصولات این شرکت می‌توان به؛ نوار قلب ECG، دیتالاگر، پایش سلامت سبز، پایش محیطی سرنا، محصولات ردیاب خودرو و مدیریت ناوگان هرمس اشاره نمود. شما می‌توانید در صورت نیاز به مشاور در تمام ایام با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار نموده و بهترین خدمات را دریافت نمایید. مفتخریم که در این راه با ارائه خدمات ویژه با استانداردهای لازم در کنار شما هستیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)